Poznaję i akceptuję siebie i innych

skocz do:  NagrodyPlakatyWydarzeniaMateriały

2012-2014 realizacja projektu

Nasza fundacja promuje ideę integracji poprzez podjęcie inicjatywy kierowanej do przedszkoli powszechnych. Jej zamierzeniem jest kształtowanie właściwych postaw i uwrażliwienie na potrzeby i odmienność drugiego człowieka, także niepełnosprawnych rówieśników.

Chcemy zainspirować nauczycieli i pedagogów do podjęcia rozmów z dziećmi o niepełnosprawności i dzięki temu przeciwdziałać powszechnie panującym stereotypom lub niewiedzy na ten temat.

Materiały przygotowane w ramach programu stanowią pomoc dla nauczycieli, opiekunów i pedagogów w pracy z dziećmi, które jeszcze nie zetknęły się z problemem niepełnosprawności – uczą empatii, tolerancji, akceptacji samego siebie i innych. Pokazują, że zabawa jest lekarstwem na obojętność czy strach, i że oswaja to czego nie znamy.

Na projekt składa się wydanie i promocja książeczki dla dzieci autorstwa R. Elliott pt. „Tak jest i już!” oraz scenariuszy zajęć dla dzieci w wieku przedszkolnym pt. „Poznaję i akceptuję siebie i innych”. Pakiet składający się z książki i 13 scenariuszy stanowi innowacyjny materiał do prowadzenia zajęć i rozmów z dziećmi o problemie niepełnosprawności w przedszkolach powszechnych. Uzupełnieniem materiału jest zestaw kart pracy dla przedszkolaków.  Inicjatywa została zrealizowana w całości ze środków własnych Fundacji Credo.

Partnerem w Projekcie jest Mazowieckie Samorządowe Centrum Doskonalenia Nauczycieli w Warszawie.

Patronat: Akademia Pedagogiki Specjalnej w Warszawie.

mscdn

logoaps

Zapraszamy zainteresowane przedszkola do włączenia się w naszą akcję poprzez realizację programu „Poznaję i akceptuję siebie i innych” w swoim przedszkolu. Przedszkola, które podejmą realizację programu prosimy o pobranie plakatu z informacją o akcji oraz zgłoszenie uczestnictwa w akcji drogą mejlową na adres: .

Placówki realizujące program “Poznaję i akceptuję…” prosimy o przesłanie krótkiego podsumowania (max 2000-2100 znaków) na adres . Materiał będzie wykorzystany do podsumowania całego projektu przez Fundację Credo.

Lista przedszkoli i szkół realizujących projekt “Poznaję i akceptuję siebie i innych” >>>

Nagrody

Z przyjemnością zawiadamiamy, że wśród placówek realizujących program “Poznaję i akceptuję..” do końca grudnia 2014 roku rozlosujemy nagrody. Dziesięć kompletów serii 6 książeczek pt. “Jeremi opowiada” i jedną nagrodę specjalną, laminarkę z kompletem folii. Nagrodę specjalną ufundowała firma OPUS z Gliwic www.opus.pl.

Plakaty promujące projekt

program_plakat Poznaje_plakat_szkolaksiazeczki_plakat

Wydarzenia

– 9 grudnia 2013 w Warszawie odbyła się konferencja pod hasłem „Poznaję, rozumiem i akceptuję siebie i innych”.

http://www.warszawa.mscdn.pl/19-uncategorised/artykuly-wazne/106-9-xii-2013-konferencja-poznaje-rozumiem-i-akceptuje-siebie-i-innych

Organizatorzy:
Akademia Pedagogiki Specjalnej w Warszawie
Mazowieckie Samorządowe Centrum Doskonalenia Nauczycieli w Warszawie
Fundacja Credo

– Dzięki współpracy z Urzędem Miasta w Katowicach – Wydziałem Polityki Społecznej i Wydziałem Edukacji, 80 katowickich przedszkoli zostało obdarowanych pakietem edukacyjnym.

– 7 kwietnia 2014 o godz. 15:00 w Piekarach Śląskich odbędą się warsztaty dla nauczycieli wychowania przedszkolnego. Miejsce: Miejskie Przedszkole nr 13 w Piekarach Śląskich, ul. Kotuchy 32

Materiały

Poznaję i akceptuję siebie i innych „Poznaję i akceptuję siebie i innych. Scenariusze zajęć dla dzieci w wieku przedszkolnym.”

B. Rola, B. Dubińska, R. Piotrowicz
(więcej o autorach…)

Na materiał składa się 13 scenariuszy zajęć i 40 kart pracy.

http://sklep.credo.org.pl/poznaje-i-akceptuje-siebie-i-innych-scenariusze-zajec-dla-dzieci-w-wieku-przedszkolnym

 

Publikacja jest ciekawą, godną polecenia pozycją. Przeznaczona dla szerokiego kręgu odbiorców, będzie przydatna zarówno psychologom, pedagogom specjalnym, studentom pedagogiki specjalnej, jak również rodzicom dzieci w wieku przedszkolnym. Pozycja ta niewątpliwie wzbogaci wiedzę z zakresu pedagogiki specjalnej, ale może być również znaczącą podstawą formułowania interesujących rozwiązań praktycznych. Mam nadzieję, że dzięki tej publikacji jeszcze szerszy krąg osób doceni znaczenie literatury w rozwoju dzieci i że spotka się ona z dużym zainteresowaniem odbiorców.

dr hab. Bernadeta Szczupał
Akademia Pedagogiki Specjalnej w Warszawie

 

Tak jest i już!Książeczka „Tak jest i już!” może stanowić zachętę do promocji rodzinnego czytania, którego etos jest promowany przez naszą fundację. Publikacja jest rekomendowana miedzy innymi przez prof. zw. dra hab. Jana Malickiego, dyrektora Biblioteki Śląskiej oraz przez Ewę Błaszczyk, prezesa Fundacji „Akogo?”.

http://sklep.credo.org.pl/tak-jest-i-juz

Autor: Fundacja Credo

Działa na: WordPress. Skórka: TheBuckmaker, tłumaczenie: Skórki Wordpress